Zpätná väzba nielen pre toho, kto pláca všade tabuľky a myslí si, že odstraňuje lagy:
! Rád by som povedal, že neviem kto to robí, prečo sa tak rozhoduje, nechcem týmto nikoho uraziť, ale keďže k tomu nemám žiadne background informácie, vychádzam z mojich znalostí, takže toto celé je môj vlastný názor. Ak Trenend funguje inakšie, bol by som rád za opodstatnenie.
Takže, úvod, hráčom sa začali objavovať tabuľky všade pri redstone, že redstone hodiny laguji server, takže pár vecí k "lagom" a k celému prevedeniu tejto operácie. Nehovorím, že zlý nápad, ale...:
nehovorím, že redstone nelaguje, len že toto nedáva zmysel, taktiež budem ďalej tohto člena AT oslovovať ako "osoba"
1) Tabuľky
Osoba mi prišla na farmu, odstránila (asi) dva bloky redstone dustu, a pacla mi tam tabuľku s textom. Rád by som povedal, že tabuľku nebolo dobre vidieť, keďže tabuľka išla smerom do stropu, jediné, čo sa dalo prečítať, bolo "laguji sever", tak som si domyslel zvyšok. Avšak tú tabuľku už nedala priamo predomňa, takže som na "lagovacej farme" strávil ďalších niekoľko dní a nevedomky lagoval ďalej, lebo do medziposchodia nechodím. Levely tiež už nezbieram, to že som ich nedostával, som si ani nevšimol. Kebyže nejdem pozrieť, že či som tam nezabudol shulker, ani by som si toho nevšimol.
2) Lagy
Osoba odstránila hodiny, tak ako to, že som stále lagoval? Totiž OSOBA NEODSTRÁNILA HODINY, len odstránila redstone dust. Akože neviem čo je cieľom tejto "čistky", lebo očividne sa nič takýmto spôsobom neprečistilo. Pokiaľ viem, členom AT nerobí problém odstrániť spawnery za niekoľko miliónov, ak je ich veľa, tak nevidím dôvod, prečo by odstránili redstone clock za niekoľko tisíc. Zase - možno dobrý nápad, ale zlé prevedenie.
3) UPDATY BLOKOV A LAGY
Minecraft je geniálna hra, aj čo sa týka game performance. Z toho dôvodu, redstone ako taký, nelaguje. To že položíte redstone dust, nič nezalaguje, zalaguje, ak napríklad položíte páčku a stlačíte ju, tá sa updatne, preveria sa všetky bloky okolo nej, ak je v nejakom redstone dust, ten sa zaktivuje a celý tento proces sa opakuje, až dokým sa nezaktivuje všetko. Toto updatovanie blokov je vec, ktorá vo veľkom počte laguje. Môj redstone obvod "laguje" každých 20 sekúnd, nie 2,5-krát za sekundu ako iné okruhy na iné farmy. Samozrejme je tam piston, ale ten funguje na úplne rovnakej báze ako redstone, akurát kúsok viac updatov. Dokopy je v obvode asi 20 dustov a 1 piston, 1 redstone lampa (také isté lagy ako dust), takže vrámci redstone limitu. Tak nechápem, načo je ten limit, keď aj tak mažete takéto veci. Ako som spomínal, jednalo sa o update každých 20 sekúnd (aspoň teda myslím že to bolo buď 20 alebo 16, jedno z toho), takže ak sú nejaké záznamy o prejave tejto farmy na funkciu servera, tak by som ich prosil doložiť, lebo toto je fakt oproti fishermanom a podobným farmám zanedbateľné.
4) Reálne lagy
Iný príbeh s updatami sú hoppery. Tie, pokiaľ nad nimi nieje blok, pozerajú neústale po entitách nad nimi (podobne ako exp collector v slimefune). Samozrejme, viem o tom, nad svojimi jedinými 2 hopperami na farme mám 2 bloky prismarínu, teda znížil som lagy najviac ako sa dalo. Ako som spomínal, tento obvod nebol prerušený a hodiny stále idú, takže to Vám asi nevadí. Dokonca, vždy ide len jeden hopper, druhý je locknutý redstone blokom, takže je to laguje ešte menej. Takže o zámernom lagovaní sa nedá hovoriť.
5) Iné hodiny
Stretol som sa s týmto fenoménom už skôr, cez screenshoty iných hráčov, a všetci hráči mali jedno spoločné - mali hodiny, ktoré pulsovali niekoľko-krát viac ako moje. Neviem, že či na Trenende idú kvôli lagom postaviť, ale všeobecne nie je tažké postaviť hodiny, ktoré pulsujú každých 0,5 ticku (40 pulsov za sekundu pri stabilných tickoch). Moje idú raz za 20/16 sekúnd, ale najskôr 16. Dôvodom je to, aby to bolo ako-tak asymetrické k vymazávaniu entít, aby sa napríklad nestávalo, že hodiny budú prepínať presne v dobe mazania entít. Moja farma je teda pomerne dosť nelagujúca, dokonca tam nie je plný počet spawnerov, neobsahuje žiadny storage, cargo, infused hoppery...;, Skrátka, ak ju Trenend nedokáže utiahnuť, problém nebude pri týchto chunkoch.
6) Iné stavby I.
Niekedy v strede minulého roka som bol obdarovaný správou, že mám najviac lagujúci chunk na Trenende. Odvtedy sa to zmenilo, jednak som z neho odstránil všetko, lebo farma sa zrušila, ale taktiež prišli nové, viac lagujúce farmy. I napriek tomu, Andy mi to vtedy nezmazal, len pokrútil hlavou, načo sú mi tie veci v chunku. Všetko bolo vrámci limitov. Dokonca hneď vedľa bol chunk s redstone hodinami, ktoré už fakt mohli lagovať, no i tak mi ich nikto nezrušil, až napokon ja sám. Tak mi teraz vysvetlite, prečo boli predošlé hodiny zbúrané, nemám problém postaviť iný design, dokonca by išiel aj jeden pomocou carga bez použitia pistonov, stačili by comparatori. Ale zase, to by bolo oveľa viac záťaže na server.
7) Iné stavby II.
Slimefun. Laguje. Cargo, fishermani, automatické farmy...; Toto všetko laguje, laguje oveľa viac, ako jedny hodiny. Pred nedávnom ste ich spomalili na polovicu, pridali limit hláv, no i tak nemažete farmy, aspoň podľa mojich znalostí, pokiaľ nejdú cez limit, alebo nie sú extrémne veľké. Moja farma, naopak, zaberá 1 chunk + 8 chunkov okolité spawnery, to len kvôli Vášmu vlastnému limitu. Rovnako ako slimefun, obmedzili ste redstone na chunk, takmer všetko, čo išlo, pridali block entity limit na chunk a pod; i tak ho mažete, zato slimefun ostáva. Tak ja môžem postaviť fishíkov a ísť afkovať tam, robiť niekoľkonásobné lagy. Ja budem šťastný, idk, ako sa bude mať tabuľková osoba.
8) Záver a prosba
Je možné, že daná osoba len nepreverila funkciu hodín, alebo niečo podobné, proste omyl. Ale tak chcel by som poprosiť ideálne Leyji, aby schválila redstone na slime exp farme, ktorú používa veľká časť servera.
Redstone laguje, áno, ale nie viac ako slimefun, ja som tam nepostavil 400 chestkový storage, nepoložil 200 odkrytých hopperov, ani nič podobné, len chcem farmiť exp, keďže exp collector bol odobraný, inú možnosť nemám.
Ak iná možnosť nebude, budem sa musieť uchýliť k farme s vyššie spomínaným storagom (zase farma vrámci limitov, laguje, nič sa mi s ňou zatiaľ neurobilo, ale môj úbohý redstone zmažete), alebo ku fishermanom (zase to isté), alebo proste k viac lagujúcej alternatíve. Fakt nemôžete odstráňovať každý redstone, ktorý uvidíte.
Nejaké prílohy:
Prvá časť redstonu+ Druhá časť redstonu , inak už som odstránil ďalšie 4 dusty, akože "optimalizácia"
Redstone hodiny, ktoré používam (mierne upravené)
PS: tu nejde o to, kto vyhrá argument, ale o to, akým smerom Trenend pôjde, buď sa povolia podobné redstonové konštrukcie, Trenend bude prívetivejší pre non-slimefun hráčov, alebo to skončí ako lagujúci sa svet plný slimefun fariem. Môžete si vybrať, iná cesta nie je. Alebo, samozrejme, že tam nikto nebude hrať, aj to je tretia možnosť.
A ak som dačo zle vložil alebo napísal, ospravedlňujem sa, fakt sa mi to nechce kontrolovať, týmto som strávil moju 3000. hodinu na Oasise, takže pekný zvyšok dňa praje
kubino